torsdag, december 18, 2008

Julshopping

Nu har jag köpt en ny, stor och fin väska för endast 800 kr (den var på rea). Sedan har jag packat ned så gott som allting förutom det som skall tvättas imorgon, och det finns fortfarande plats över för fler saker. Känns bra att ha en ny väska, nu kommer jag inte få några fler packkriser och kan lugnt invänta anstormningen av julklappar (I wish!)...

De senaste dagarna har gått i julhandelns tecken, och även i bokens. Har köpt sex julklappar till familj och vänner och litet grejer till mig själv (Visst är det konstigt hur man alltid hittar saker till sig själv när man är ute och letar presenter till andra?)... Bland annat har jag unnat mig tre begagnade pocket som jag fick för ynka 34 kronor, sen har jag bytt till mig två chicklits från en bokbloggare (så jag har inte slösat särskilt många kronor på mig själv när man tänker efter). Sen har jag tittat på - men inte köpt - desto mer böcker i olika bokhandlar, en stegräknare, yogamatta och julgran från Clas Ohlsson, samt diverse pryttlar till lägenheten från olika småbutiker här i Trelleborg.

Skall bli såå skönt att komma hemhem igen och få mysa framför kaminen med Sudden a.k.a. "Suddelutteplutten Lejonpojkekungen" (ja, mina föräldrar kan också komma på töntiga namn åt djur), äta julmat och umgås med familjen. Sen så skall jag till Piteå och hälsa på brorsan & E&L, och sist av allt har jag ju ett antal dejter i Luleå... fika hos S&A, hos L&M, Buffy&Mulle&Kaff&Risk hos G, shopping/fika med M, sen så skall jag ju bo hos den andra M! Nyår kommer bli jättemysigt på basecamp 3 med trerättersmiddag made by G. Wow, pressat schema... jag får vara nöjd om jag hinner med en del av dessa saker, men jag tänker tamejfan försöka hinna med allt om jag så skall bli utan sömn i 16 dagar. Sådeså! =)

Passar på att sova mycket nu istället
/F over and out

3 kommentarer:

Arina sa...

Det låter hektiskt men roligt. Själv har jag fem stressdagar framför mig med städning och matinköp. Sedan blir det myspys i två veckor med sambon och mycket julskinka.

Mike sa...

och oss har du inte tänkt på... =(

Fia sa...

Arina: Det låter som du har den tunga biten framför dig, men också mycket att se fram emot. Lycka till med julstöket!

Mike: Tänk att det har jag, men jag har ju inte fått någon inbjudan ;P