tisdag, december 16, 2008

Jordskalv

Tidigt imorse väcktes jag och T av att hela huset skakade, fast jag kommer inte ihåg det själv utan T berättade det för mig. Han sa att det kändes ungefär som när tung snö rasar från taket, och det kanske jag är allt för van vid för att lägga på minnet. Hur som helst är det ganska häftigt, det var 4,7 på richterskalan och är tydligen det kraftigaste skalvet på över 100 år enligt Aftonbladet. Epicentrum var någonstans mellan Malmö och Ystad, ett par mil norr om Trelleborg, och skakningarna kändes tydligen en bit in i Danmark och Göteborg.

Mycket häftigt!
/F out




3 kommentarer:

Anonym sa...

Bor i Göteborg, men kände inget. Sov väl för djupt antar jag. Ha det så bra!

Minellie sa...

Jajjamensan! Vi kommer tillbaka någon gång den 28 december =)
Tänkte försöka tvinga över dig till vår sida världen på lite spel och kaffe innan du reser hemåt igen!!!

Fia sa...

Jag är med! =)