lördag, september 02, 2006

uppdates


jag trodde jag visste något om sånt där som kärlek och hålla ihop tills döden skiljer oss åt, men man måste hela tiden uppdatera sina erfarenheter, och när jag drog de senaste månaderna genom databaserna så upptäckte jag att de nya uppdateringarna egentligen var nyinstalleringar av ett program som inte funnits på min hårddisk innan. det är ett väldigt bra program, som fått min dator att fungera så mycket bättre, nu blir det inga hårddiskkraschar längre. min "dator" är stabil. den har blivit komplett.

nu har min bättre hälft lyckats ta sig upp till mig och är här i helgen *jätteglad*, han sticker troligtvis hem redan imorgon dock, medan jag jobbar even. men det är härligt å ha han här, så länge som jag får ha honom. ska snart fara till ske-å och hälsa på oxå, och kika lite på vad den staden har att erbjuda. fick en sån harmonisk, bra känsla i magen då jag var där med honom då vi tittade på hans lägenhet, så jag längtar tillbaka! detta innebär dock att jag måste få en massa plugg bortgjort före seminariet på tosdag. därför sitter jag med boken uppslagen på en lördagkväll (men med hjärnan på helt andra platser)...

har fått min skrivare/kopiator/scanner att fungera (läs tommy) och har fått två kåta katter här hemma. men förutom att deras skönsång kan vara lite jobbig så är de assöta då de ligger på rygg med tassarna i vädret å rullar runt. det ser oxå ut som om de simmar fram då de ligger på sängen, de gosar med täcket tills de trillar ned från kanten och sedan värdigt låtsas som ingenting har hänt. tommy försökte ta lite bilder med sin kameramobil idag på sota då hon låg på toalettgolvet och såg jättegullig ut. "fluuuffee" lät det å så hörde man *klick, klick*. jåå, hon är som en liten fluffig boll... *ler* men igår var det inte roligt, då aska var så orolig i kroppen att hon nästan grät. jag snurrade in henne i hennes kattfilt och satt och hyssjade henne, å hon spann som aldrig förr. det kändes som ett barn i min famn och mina modersinstinkter kom igång. vill ha ett barn å ta hand om, men förhoppningsvis så händer det kanske en vacker dag (synd bara att tompa inte vill bli pappa!).

men nog om mina katter. tommys bilhistoria är fortfarande inte löst vilket gör oss lite oroliga. samtidigt så är buss inte hela världen. det är even billigare även om man kan känna sig lite bunden av den långa tiden på bussen och att man inte kan dra när man själv vill det. men så är det med livet, ibland får man ta vad man får. eller vad man skaffar sig. (snart, snart, snart, kommer min nya skärm, och mina glasögon. jag längtar som en tok!)

har även insett att dataspelet sims inte bör spelas allt för ofta då det tenderar att suga upp all tid och ge mig ångest över att böckerna inte blir pluggade. men lika väl så kan jag inte slita mig. någon last måste jag få ha nu när jag inte röker längre. det finns så mycket jag vill göra, men allt detta vill jag göra med älsklingen. eller så vill jag inte göra dem alls. har drabbats av sorgsna husdjurssyndromet. min "husse" är borta och jag sitter och gnyr och är olycklig.

men samtidigt är jag så förbannat lycklig.

nää, tamefan... om man skulle ta å spela lite sims. life's too short for regrets.
fia out

Inga kommentarer: