torsdag, september 07, 2006

and now, for something completely different

nu ser mitt hår ut som på kortet igen!

har varit i ske-å två dagar, shoppat lite nya roliga saker och hånglat. nu har jag oxå skaffat skype och åtminstone ett par glasögon, vilket är bra å ha, har jag märkt. jag har alltså i dubbel bemärkelse ett annorlunda "utseende". ;)

har rekryterat fler folk idag till PR, samt varit på världens sista VR där jag meddelade folk om min resignation. (party den 25:e september, då blir jag gamling!) jag undrar om laget fixar något kul åt mig då jag slutar...
...näääh, de firar nog bara efteråt!

marie kommer bli en bra lagchef... hård men rättvis och det är vad som behövs. jag var för snäll och mesig, men det är en bra lärdom till arbetslivet. det här "innan-livet" för oss "halva" människor är bra för att göra misstag, och det känner jag att jag har gjort många av.

men nu är jag på väg på rätt spår. jag har lugnat ned mig och tycker oftast det är astrist att gå ut på kåren å festa. jag har alltså blivit hemmatam, tycker om mysiga hemmakvällar och bra filmer/spel. "jag vill hellre sitta hääär..."

en annan intressant sak, "du är vad du har?" jag och martina såg på mtv där en kille utifrån vad tjejernas rum berättade om dem, skulle bestämma vem av tre tjejer han skulle dejta. han gick alltså igenom rubbet, even underklädeslåda och smutstvätt. jag och martina började därefter analysera mitt rum och vad det sa om mig. vi kom fram till några basics:

* jag gillar verkligen katter
* jag är mer nörd än trendig poppis-tjej
* jag är en töntig romantiker
* min idé om kul är: bygga pussel, inreda, gosa med katter eller surfa
* är inte det minsta tekniskt insatt eller brydd
* inte lat men inte pedant
* tycker om naturfärger

har aldrig riktigt tänkt på det, men böckerna jag har måste ju säga en del. har inga trendiga, nya böcker utan fantasi och en hel del kärleksdravel. inga intellektuella verk förutom min studielitteratur, allt är köpt. alltså är jag inte någon "tänkare".

vad säger prydnaderna? en stor fet, glad budda, några kattstatyetter, massa ljus i smide, ett hjärta. ombonat, positiv livsglädje. tavlorna? stilrena, klassiska, stora betydelsefulla/imponerande byggnader i usa eller storbritannien = vill se mer av världen. tunnelbanestationen = älskar att resa. indisk elefant = intresse av andra kulturer. mycket lampor och ljus = vill ha en solig tillvaro

det som jag inte förstår varför jag har det: en gammal olivolja i snygg butelj som prydnad? *geez* blå vas? massa bilder av havet? visserligen gillar jag den stora, med fyren och stranden, men de andra? no, no, no! bilden på pr påminner mig om något jag inte vill minnas... dags för en förändring!!

men det får ske en annan dag, är trött nu...

fia over and out










1 kommentar:

Mike sa...

intressanta iaktagelser... undra vad som skulle sägas om mig???