måndag, september 11, 2006

since i found serenity

...no power in the 'verse can stop me.

space cowboys, yeeehaaa! firefly är min nya älsklingsserie, nu när gilmore girls lagts på is. efter buffy och angel kändes det litet tomt, men nu har jag lite mening i mitt liv. i alla fall i några avsnitt till, och en film till. serien lades ju ned efter en säsong, damn idioter!

en grej som är cool är att de svär på mandarin, detta gör ju att man slipper censuren och så låter det coolt. sen så har de en härligt rå humor. och smarta men sinnessjuka river...

"Book: "What are we up to, sweetheart?"
River: "Fixing your Bible."
Book: "I, um...(alarmed)...what?"
River: "Bible's broken. Contradictions, false logistics - doesn't make sense." (she's marked up the bible, crossed out passages)
Book: "No, no. You - you can't...
River: "So we'll integrate non-progressional evolution theory with God's creation of Eden. Eleven inherent metaphoric parallels already there. Eleven. Important number. Prime number. One goes into the house of eleven eleven times, but always comes out one. Noah's ark is a problem."
Book: "Really?"
River: "We'll have to call it early quantum state phenomenon. Only way to fit 5000 species of mammal on the same boat." (rips out page) "

back to reality.

aska har hittat en ny rolig lek. hon klättrar upp i hatthyllan, går över garderoberna och hyllan och hoppar ned i sängen, sen springer hon upp i hyllan och gör samma sak om igen. igen och igen och igen. det måste vara kul å hoppa ned å studsa i sängen... =)

imorgon ska mina kissar kastreras, vaccineras och ID-märkas. och jag har jättedåligt samvete. de går omkring här lyckligt ovetande, struttar runt och stryker sig mot mig, älskar sin onda matte, och jag vet ju om att imorgon kommer deras kropp att förändras drastiskt. det gör faktiskt lite ont att tänka på det, för varje operation har ju en liten risk med sig. man kan riskera att söva för mycket eller att katterna är allergisk mot något preparat, som gregers gizmo. som tur var tillfrisknade ju hon, men hon led litet... och jag vill inte att mina katter ska lida, eller ännu värre, dö. då skulle det bli en mycket mycket ledsen fia här. =((( nästan så att jag inte vill göra det, men å andra sidan... jag måste sluta vara så hönsmammig!

snart har jag en till lektion i historia. det är intressant,men jag ligger himla mycket efter i läsningen och tentan är om 15 dagar. böckerna är hur tjocka som helst, så jag vet inte hur jag ska hinna läsa dem. ikväll är det PR.. *suck*. giv mig styrka. nåja, snart är det över.

time to go

/fia

Inga kommentarer: