tisdag, september 19, 2006

"I think what we feared were the possiblities, the truth we both know"

Efter ett dygn av x-Files konspirationsteorier måste jag säga att jag är ganska mör. Men dom är så himla intressanta... inte vill man läsa historieboken eller plugga till tentan. Man vill bara se Mulder och Scully i deras coola kostymer, jagandes små gröna män...

Men ibland är det helt enkelt så att man måste cut to the chase... för tid har jag ingenting utav, och den lilla ork jag har måste fokuseras på skolan. Även om jag verkligen avskyr allt psykiskt eller fysiskt arbete just nu. Tror det har att göra med att jag inte fått vila ut något under sommarn, som alla andra, och jag behöver fortfarande ta igen mig.

Det är så mycket som håller på att förändras och jag måste se var jag passar in i denna tillvaro, vem jag är och vad jag är värd. Men just nu tar det emot, det är som om jag blivit utsugen all energi av små onda energivampürer. Let's face it. Kåren har sugit musten ur mig, och den lilla glädje jag hade i mitt arbete försvann när kaptenerna tog PR och gjorde hajmat av det... What's it all worth? Inte värt att tänka på det längre, måste fokusera på bra saker. Som min kärlek, mina vänner. Måste finna mig någon värdig hobby, kanske karaten med irre? Ska försöka komma bort från denna lilla etta, försöka få en 1 o 1/2:a. Jag känner mig redo för något större, med plats för min älskling då han kommer och hälsar på.

Det är underligt vad halv jag känner mig utan honom... det är som om all min glädje försvinner när han inte är här. Längtar till den dagen då vi flyttar ihop och han blir en permanent del av min tillvaro. Tids nog... Men tills då så måste jag ju pluggat färdigt och sen göra något utav mig själv... vad jag kommer bli? Har ingen aning...

/fia out

Inga kommentarer: