onsdag, maj 31, 2006

Tennisarm och massa jobb

...det har man fått. Har haft ont i min högra arm sen i lördags, det visade sig att jag fått en inflammation i muskeln i armen på grund av min icke-ergonomiska ställning då jag skrev hemtentan hela förra veckan. Jag borde få en utmärkelse som pluggar så hårt att jag sliter ut min kropp! Nu måste jag äta antiinflammatoriska och smärtstillande medel och ska få prova ut ett handledsskydd hos en arbetsterapeut. Tjoho!

Jag har även fått börja jobba tidigare på kvantum, fast än min ordinarie tid inte börjar förrän 19 juni. Känns bra att arbeta och tjäna pengar, fast jag ville ju vara lite ledig innan. Och hinna med å softa å så... en liten röst inom mig säger att jag borde dra nytta av min tennisarm, men det funkar ändå rätt bra å jobba å jag vill ha pengarna. Jag är alltså hellre snål än lat. Det är väl bra, antar jag... =)

Nåja, får softa när jag dör!

Ikväll har jag provat sushi för första gången i mitt liv. Gillade husets maki mest, det var lagom milt för mig. Gillade också inredningen, träet, sällskapet.. =) Sedan gick vi på roasters, det var tredje gången i mitt liv jag var där och på väldigt kort tid. Tog chocachinno (eller vad den nu heter), fast helst av allt ville jag bara beställa en en tub med chokladsås.. *mmm*

Andra grejer som händer nu är att jag börjat spela lite nätpoker, funderar på att gå in på specsavers någon dag och förverkliga mina planer på att skaffa en någorlunda bra syn, skaffat denna blog, skall lägga ned lunarstorm och förhoppningsvis hinna klippa mig någongång detta århundrade.

Imorgon jobbar jag 16-21, kom och roa mig om ni vågar!

/Fia out

1 kommentar:

Sooz sa...

Och så han du med att drive-by möta oss också. :) Vi hade bara lite bråttom flr att hinna till Roasters och plocka upp hämkaffe innan filmen. Mmmm Latte. Mintchokladsmak var faktiskt riktigt gott.