måndag, maj 22, 2006

Olika saker...

Vart tog maj vägen? Det undrar jag. Första veckan ägnades helt och hållet till Kaptensbalen, andra veckan tog jag det lite lugnt och andades ut, tredje veckan pluggade jag cirka 14 timmar om dagen, och denna vecka... ja, denna vecka har just börjat... men jag vet att den kommer bestå av endast en sak: hemtenta *suck och stön*.

Jobbade med PR ikväll... Det var inte precis en höjdarkväll. *mutter* Blev lite lätt less på en otrevlig människa, och samtidigt så blir jag fundersam över mig själv. Varför kan jag inte säga ifrån då någon är otrevlig? Istället går man hem och sitter å planerar ondskefulla hämnaktioner som den otrevlige aldrig ändå får känna av. Visst kunde det vara skönt ibland och bara säga något riktigt taskigt tillbaka, att vara lite "in your face".

Men det är inte jag.

Ibland önskar jag att det fanns en lite elakare Fia till hands i sådana här situationer.

....

Men istället för att älta om det där så tänkte jag berätta en KUL grej som hänt mig idag (för sånt händer också!).

I morse cyklade jag iväg tidigt på ett utvecklingssamtal i retorik (alla i klassen har ett sånt) där mitt betyg för kursen blev satt. Jag fick VG i retorik a, 10 poäng!! Men inte bara detta, utan Bo vill även använda min retorikanalys som mall när han håller kursen nästa gång (coolt!). Jag är tydligen föredömligt bra på retorik. Önskar bara jag kunde använda mina kunskaper när jag behöver dem.

Det är konstigt det där. Människor är konstiga.

/Fia over and out

Inga kommentarer: