onsdag, maj 24, 2006

sommarlov!

nu var det länge sen jag skrev här. har varit upptagen med att göra iiiingenting allls, och det känns jätteskönt! allt skolarbete är inlämnat, hemtentan klar, PR klart, nu är det SOMMARLOV! och det inte en dag för sent.. :)

sitter här och ler för mig själv, medan jag försöker skriva med världens-gosigaste-sota i ansiktet. hon har inte sett mig på hela dagen för jag sov över hos tompa inatt, så hon saknar nog matte lite. men mest saknar hon nog mat, så det ska jag ge henne och hennes syster alldeles strax. *puh nu blev hon äntligen less på mig* *spottar ut katthår ur munnen*

ikväll har vi stora planer. det blir grillning med gänget och sen bio, och nästan alla mina vänner följer med! det blir alltså rätt så många... en biosalong fylld av konstiga filurer helt enkelt. :) haddock kanske bokar en biljett even!

känner mig väldigt lycklig, fulländad eller vad man nu skall kalla det. känns nästan som den där känslan man fick då man var liten och var i kyrkan och sjöng sommarsånger på examen. "inte ett moln, så långt ögat kan nå..." och sen var man fri för sommaren, som varade en evighet på den tiden.

ibland önskar jag att jag vore barn igen. saknar den där tidlösa, drömmande tillvaron. men samtidigt är jag glad, för jag har vuxit upp till att bli en bra tjej, det vet jag. och än så länge är jag aldrig stilla, aldrig uttråkad, bara nöjd och älskar allt och alla.

i morse fick jag ägg och korv av min älskling. var lycklig som en tillgiven hund som skulle få mat av sin husse. det gäller att uppskatta alla de saker i livet som man får, och inte ta dem för givet. som en hög med bra vänner, med dålig humor och tillgång till massor av billig korv. korv är inte att underskattas!

och så kommer ibland de där tillfällena då man verkligen älskar sina vänner, inte bara uppskattar dom utan älskar dom. som igår då jag, tompa, greger och haddock spelade trix och drack kaffe mitt i natten... det var underbart. midnattsmulle är också skoj... vi bara satt å skrattade och var nöjda med livet. ingenting slår den känslan.

och ikväll vet jag att den kommer igen...
skål och välkomna till sommaren!
/fia out

Inga kommentarer: