torsdag, maj 18, 2006

what a tangled web we weave...



...kan man tycka ibland... vaknade av två gosiga kissar, somnade om, vaknade cirka en halvtimma senare och då satt sota fortfarande bredvid mig och tittade på mig, buffade mig lite med sin nos mot min kind... en humoristisk grej är att i mitt examenstal igår på retoriken så talade jag om katter som lugnande och rogivande, dels för att dom håller mitt hus rent från spindlar. well, när jag sedan steg upp idag var jag tvungnen att tvärstanna för alldeles framför spisen hänger en spindel mitt i luften och ser alldeles död ut. jag med min spindelfobi fryser till is, medan katterna som samtidigt upptäckt den börjar mobilisera sig och försöker nästan klättra på varandra för att få död på den otäcka saken. döööd åt spindeln! sota lyckades till slut med lite hjälp av mig som höll upp henne. (dom är som dammsugare, man riktar munstycket mot spindlarna och så sugs dom in..) mouahahaha!

idag ska jag vara lite flitig hade jag tänkt. en retorikanalys skall färdigställas och hellspong kap.14-17 ska skickas in som reflektioner. samt att jag även måste skicka in min studiesammanfattning, för jag har mitt utvecklingssamtal på måndag... och han behöver det antagligen idag.. *känner stressen*

men först måste jag ta hand om den där högen av disk som bildats i min kök,

c ya

/fia

Inga kommentarer: