onsdag, maj 24, 2006

miles to go before i sleep...


ikväll gick jag och tompa på en lång nattpromenad för att bli lite trötta, men sen när jag kom tillbaka kände jag mig bara pigg. nu börjar jag dock känna att mitt huvud blir lite trött av all den friska luften och promenaden börjar ta ut sin rätt. känns ohyggligt mysigt å vara trött för en gångs skull...

en annan grej som var mysig var stämningen ute i natt. fuktigt, nästintill klibbigt, blomsterdoft, doften av blött gräs, lågtryck och tyst och stilla... vi gick till macken och köpte dricka och glass, på vägen hem såg vi vad vi tror är en sork som spatserade över vägen och ned i ett hål. kul å se lite av naturen här på porsön! =)


vad som också slagit mig är att den mörka tiden nu är över. sommarens ljus letar sig in över allt, morgonsolens tidiga strålar silar in mellan träden och pockar på min uppmärksamhet... aldrig tidigare har jag sovit så lätt och vaknat så ofta. antingen är det för kvavt, eller för ljust, eller så vaknar jag av en glad fågel som kvittar i något bo rakt utanför min balkong. (jävla fågeljävlar!)

det är som att bo i ett tält eller något. på vintern är det svinkallt och på sommaren är det varmt som fan, och inte går det att vädra för då kommer myggen in. förut har jag inte fattat varför folk gnäller om det, men med tanke på att jag nu faktiskt haft ohyggligt svårt att sova tre nätter på raken så är jag lite frustrerad. inte heller har det gått på bra med hemtentan hittills. (gnnn!)

varför ska vi ha väder?!

(troligtvis för att ha något att gnälla om... ;)

nu är det föresten bestämt. på lördag blir det en helkväll med gänget! (jäääj) är ju hur länge sen som helst nu! vi ska gå å se x-men III på bio, kanske käka på max före och ta lite kaff på roasters. vill träffa min gayger, min dannelito och min crashelius, poka på dom och mobba dom som förut. får ju aldrig bråka något nu för tiden, förutom med tompa förstås. tompa är bra. =)

vet inte varför, men när vi är tillsammans så blir vi som två små 5-åringar som retas, gnäller och flummar på... egentligen borde man väl inte vara så omogen nu när man trots allt fyller 22 (host, harkel), men det är hur kul som helst. jag vet inte vad det är som gör att vi förvandlas till sådana meganördar när vi är tillsammans, har aldrig varit med om det här tidigare, men jag blir bara mer kär för var dag... tompa förklarade det självklart med att han ökat drogdosen i mitt morgonkaffe... men jag tror inte bara det är det (sen så får jag aldrig kaffe hos honom om jag inte gör det själv, tycker det är mycket dåligt av honom, han är en väldigt dålig människa som inte drogar ned mig med kaffe, jag får bara cirka 6 koppar om dagen nu=/ ).

men poängen som jag vill komma till är att det känns som om jag är för trött nu för att ha poänger.
äh, fuck this. nu vill jag kika på mina kissar som leker kung fu fighting med varandra...

/fia over and out

1 kommentar:

Sooz sa...

Jag tycker att det är jättebra att Tompa hittat nån att vara nördig med. Han förtjänar det :) och du också.

Mmm.. kaffe! *dricker kaffe till hamburgarna*