torsdag, december 30, 2010

Fryst inne

Har gått i ide för resten av detta året hemma hos familjen Norrland. Anlände den 22:a och har haft en helt underbar jul med supergod mat och superbra presenter. Har klätt granen som nu glimmar så vackert i vardagsrummet, har också passat på att bada bubbelbad och bastu flera gånger om i mamma och pappas nya källarbadrum. Avslappning är temat för denna julledighet!

För de nyfikna som undrar vad tomten levererat i år kan jag meddela följande:
Pappa gav mig en väska med pokermarker. Jag gav honom en Hälgetidning och så var jag med på litet flytande ljus till badet. Mamma gav mig filmer och coasters. Jag gav henne första säsongen av Lilla Huset på Prärien och Bruce Springsteens nyaste skiva. David och Sandra gav mig godoftande lotions. Jag gav David en volymsamling av Buffy säsong 8 och Sandra fick ett gott te. Johan gav mig lyxigt schampoo, balsam och hårinpackning. Han fick en rullbräda till sin kruka och första säsongen av Mad Men. Mormor gav mig stickade strumpor. Hon fick en väckarklocka och underkläder. Sen så gav jag Alva och Lovisa målarpennor, papper och en barbie, samt Tony och Anna en DVD med spelet Vem vill bli miljonär. Sen av min gode vän J så har jag fått en kökskniv, vinöppnare, choklad, munchkinkort och en kalender med Buffy. Sota och Aska har fått en leksak med godis i som de uppskattat jättemycket. :)

Vi skulle dra ned på julklappsinköpen i år och jag tycker det har lyckats. Jag är jättenöjd både med presenter givna och dem jag fått, känner att de har varit givna med omtanke bakom, inte med konsumptionstanke bakom.

Nu ska jag vila ut litet till inför morgondagen då det är dags för nyårskrönika!

Inga kommentarer: