måndag, december 13, 2010

Dag 29 – Mina ambitioner

Ambitioner är ett sådant ambitiöst ord...

Hoppas på att behålla mitt jobb precis som det är, utan att avancera i graderna. Har märkt hur jobbigt det är att vara i ledande position, been there, done that! ;-)

Om jag har några ambitioner så är det alltså inte gentemot mitt arbete. Däremot har jag höga ambitioner för mig själv fysiskt. Jag ska....

* gå ned i vikt, ha under 88 i midjemått och därmed bli mer hälsosam. Just nu har jag 94 i midjemått, vilket är 2 cm mindre än för en månad sen. (Hur gick det till? Måste vara all gröt...)
* bli starkare (måste bygga muskler för att palla sitta och arbeta framför datorn, det sliter mer på kroppen än man tror)
* bli uthålligare så jag någon dag kan vandra i fjällen


Sen har jag ambitioner för mitt hem också. Jag ska..
*skaffa större säng (litet trångt i en 80's säng för mig och katterna)
*skaffa ny soffa (blått tyg är inte riktigt min stil)
*skaffa nytt glas till trasig tavla
*skruva upp massor med grejer på väggarna

Det är mina ambitioner just nu, så vitt jag kan komma på. För övrigt så har jag en ambition om att komma till jobbet i någorlunda tid idag, så jag borde sätta fart.

Fia over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra, sunda ambitioner tycker jag! Kram mamma.

Fia sa...

Japp, jag vet var man ska lägga ribban! :)