söndag, december 05, 2010

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Min katt Aska är en riktigt smart katt, som jag säkert berättat om tidigare. Hon är också sneaky, beräknande och välllldigt nyfiken. En grej som jag har kommit på henne med på sista tiden är att hon hoppar upp på köksbänken. Men hon görde aldrig då jag är i närheten, för hon vet att hon inte får vara där. Men när jag har suttit länge i ett annat rum så glömmer hon liksom bort att jag är hemma, och om jag då ska dricka vatten eller hämta något från köket så kan jag ibland (har hänt 2-3 gånger) komma på henne med att stå på köksbänken, nära vasken, antagligen surplandes vatten från någon mugg som står i blöt i disken. Senaste gången så tittade hon upp med en min som var både skyldig och chockad. Jag sa lugnt till henne: "Men Aska då." och hon dök ned på golvet igen, blixtsnabbt.

Jag kan inte hjälpa att tycka att hon är urgullig som försöker lura mig på det där viset, och sedan då hon blir påkommen har anständigheten att se skyldig ut... Tycker det är sött trots att det handlar om ett oönskat beteende. Min söta, smarta Aska. *smälter*

Inga kommentarer: