tisdag, december 14, 2010

Dag 30 – Ett sista ögonblick

Sista utmaningsdagen. Denna gång gäller det ett sista ögonblick. Jag har många fina ögonblick som jag minns, kan knappt välja...

Men okej då.

Jag vill dra mig till minnes en särskilt rörande scen som involverade min familj och min kusin och hans två barn för litet mer än ett år sen. Det var kvällen före mammas 50-årsfest och jag hade flygit upp för att överraska henne. Jag smusslades in och för att jag skulle slippa gömma mig hela natten grattades mamma litet tidigt på kvällen innan med en födelsedagssång. För att det skulle bli en riktig överraskning så klädde vi ut mig i en dräkt som Johan tagit med sig från sitt jobb, med en mask som såg ut som ett troll. Det stora avslöjandet skedde som följande: först så klev vi alla in i köket och sjöng, och mamma stirrade förvånat på oss och på "trollfiguren". Hon hann inte riktigt registrera att det var en extra person med, men efter sångfinalen så hoppade jag fram och slet av mig masken och mamma blev verkligen riktigt överraskad, för att inte tala om paff och rörd, så då blev jag ju självklart också rörd och så stod vi där och kramades och grät litet och var glada för att få vara tillsammans.

Det var väl kul mamma? =)

Det var allt för denna utmaning. Tyckte det var skoj att skriva en liten grej varje dag, hade gärna fortsatt men nu är det ju slut rubriker. Om ingen kommer på nya rubriker förstås! Tack för mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det var fantastiskt, helt otroligt!! Något som jag aldrig kommer att glömma.. Kramar mamma.

Anonym sa...

Hej Fia! :D Vad kul att du läser min blogg fortfarande, det trodde jag verkligen inte!! :D Jag läser din också! Ja, det är stort att ha gift sig, men jag känner mig som 13 allt som oftast ändå. Barn blir det inte än på flera år (tanken skrämmer mig otroligt mycket, alltså! :-0)! Kramkram!!