söndag, november 21, 2010

Dag 9 - Min tro



Jag tror på karma och försöker att alltid vara rättvis mot andra människor, även om det är till min egen nackdel. Jag tror på att jag vinner i längden på att göra så eftersom jag även gör mig själv lycklig genom att göra andra lyckliga.

Jag tror att skönhetsmagaziner som Veckorevyn gör att folk känner att de inte duger som de är. Baz Luhrmann ger uttryck för samma åsikter i sin låt Everybodys Free (To wear sunscreen). Han säger "Do NOT read beatymagazines, they will only make you feel UGLY."

Faktum är att Baz Luhrmann har fler intressanta saker att dela med sig av som jag tror stenhårt på:


Så vad är kontentan av dessa två videor? Budskapet är väl att du skall njuta av livet just nu, vara nöjd med den du är, vara snäll mot äldre, hålla kontakten med din familj och nära vänner från barndomen, försöka leva sunt, njuta av din tid här på jorden, vara Din Egen människa. Det är vad jag tror på.

Inga kommentarer: