lördag, juni 27, 2009

Är det bara jag som inte sörjer Michael Jackson?

Mannen var en pervers typ som gillade att bleka huden. Jag vet inte om allt det var sant, men han var åtminstone mycket mysko. Och pratade med jätteljus röst. Och tyckte om barn. Hur mycket vet jag inte riktigt men ingen rök utan eld...

Jag är inte mycket för att göra stora scener när de stora namnen gått bort, jag minns dem tyst för mig själv och uppskattar deras magnifika talanger. Så var det i alla fall med Robert Jordan och David Eddings. Men i det här fallet så måste jag bara poängtera: I dont give a rats ass about Michael Jackson.

5 kommentarer:

'dreas sa...

Seconded. Inte för att man önskade livet ur honom, men inte ser jag det som någon förlust i min värld som lämnar ett tomrum heller.

MrCrazy sa...

third that... Har aldrig varit så förtjust i Michael Jackson så fattar jag inte heller hysterin runt honom.
Sen att alla radioprogram ska ha en MJ vinkel och alla ska spela samma låtar om och om igen... Suckit MJ suck it long, suck it hard

Anonym sa...

...och alla som kommenterar hur chockade de är. Detta har jag väntat på. Att han skulle dö "i förtid" är väl ingen nyhet?

Arina sa...

Jag fattar inte heller riktigt all uppståndelse. Det blir extra konstigt och svårt när det handlar om en så besynnerlig man som Jackson. Visst, musikaliskt har han säkert betytt en del men i övrigt var han ett spektakel.

Jag har dock lagt märke till att lika sant som att "svenska folket rasar" så fort det varit final i någon tävling, lika säkert är det att väldigt många människor känner behov av att tända ljus och offentligt uttrycka sin sorg så fort någon känd människa dör. Skit samma om de brydde sig om personen så länge den levde.

Fia sa...

Hehe, vad bra att jag inte är ensam om detta!

Arina: Jo, det känns konstigt och nästan litet skenheligt med tanke på den tidigare bilden han haft i media. Folk glömmer fort... och jo, det är ju så att många vill uttrycka sin sorg offentligt, kanske är det så att man egentligen letar efter något att vara delaktig i och något som man kan bry sig om, utan att det egentligen påverkar ens eget liv. Jag vet ärligt inte.