torsdag, maj 19, 2011

Hål i väggen

Kom hem igår och upptäckte ett hål i min vägg. Det är iofs litet häftigt men ganska opratiskt med ett hål i väggen, så jag tackade byggjobbarna för deras försök till inovativ konst och bad dem göra om och göra rätt. De förklarade hålet med att beskriva att de hade en mycket driven rivare som varit litet väl ambitiös i hans försök att komma åt de gamla köksstammarna (från andra sidan väggen). De skulle naturligtvis fixa det åt mig, så jag lät det bero tills vidare.

Idag har jag upptäckt litet nya saker med att ha ett hål i väggen. Det är ständiga överraskningar, som puffar ut som stinkande unkna duster av cigarettrök. Och jag har också upptäckt en Långben-spindel i mitt badrum idag som jag tror har hört hemma inuti väggen en gång i tiden. Ni kan ju ana hur förtjust jag var! :)

Nej, visst är det roligt med detta relining-grejs (de ska göra om stammarna i min förening) men ibland kan man ha för mycket skoj..

Inga kommentarer: