söndag, januari 30, 2011

I have a dream

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde jag var på roadtrip i USA och åkte i ett hus.
Jag drömde om en jätteväg, där liken låg på rad.
För det hade varit jordskrev och många människor dog.
Då fanns det inga vägar mer, vår plan den bara sprack.
Men det stoppade ej oss, för vi hittade en ny väg.

Sen så var det ju litet andra grejer som hände före vi hittade huset. Vi stred med några bad guys som försökte skjuta på oss, och jag hade just varit i en tät eldstrid med bara en stor van som skydd, och ondingen-Sam Anders hade k-pister istället för armar. Men jag lyckades befriat mina vänner och vi stack i vår van, men det blev biljakt och det var på den vägen som vi hittade huset som rullade.

När vi väl konstaterade att hela motorvägen kollapsat gick vi planlöst, skadan var så stor så det skulle ta månader att gräva loss lik och bygga ny väg, och då hittade vi huset. De var litet chockade, vi var litet chockade. Vi fick åka iväg med dem och vi hoppade in i huset och de körde vidare. Vi åkte längst kusten, såg mycket glittrande hav och till slut hamnade vi i en rätt så sunkig stad på sydkusten nära mexico. Det var ju inte precis dit jag tänkt mig att komma, mexico! Jag ville ju till New York, men Hanna (från Hannas Hörna) ville stanna där så vi stannade.

Och wow vilken fantastisk dröm det var, i alla fall den biten då vi reste i det rullande huset. Jag vill åka på roadtrip i ett hus genast!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack Fia. En Road trip var precis vad jag behövde. Vi åker till N.Y nästa gång.

Anonym sa...

Åh, jag vill också drömma härliga drömmar! Jag drömmer bara mardrömmar eller inget alls, nu för tiden.. :/