lördag, oktober 02, 2010

Dear mom

Det är då dags för min blogg att ta sig ett litet nytt uttryck. Becauseitswrong känns litet töntigt och out-dated, och eftersom jag bor så långt från familj och vänner så har denna blogg mest blivit ett öppet brev till alla norrlänningar där ute som undrar vad jag tar mig för om dagarna. Så ska det också förbli. Så när jag gick här hemma och lullade på i min mormors stickade tjocksockar så började jag omedvetet på ett brev till mamma.

Here it goes!


Dear mom,
Idag är en grådaskig dag och jag har tagit en lång sovmorgon och ännu längre frukostmorgon. Efter att ha suttit och sett igenom de senaste avsnitten av mina favoritserier har jag nu bestämt mig för att åka och spana efter nya möbler och kanske en ny hårfön.

Tänker på er alla där hemma och saknar er litet granna, men inte så där jättefarligt mycket (har fortfarande sommaren färsk i minnet). Hoppas någon önskar komma och hälsa på mig här nere i Skåne någon gång framöver, istället för att jag bara ska åka upp till norrland hela tiden. :-P

Nu när jag köpt en matta så är det ju dessutom litet hemtrevligt (bilder finns om så önskas). Ska bara skaffa ett köksbord också. Och kanske ett par eller fyra stolar till. Funderar på detta bordet här. (Mamma, du ska nu klicka på de rosa länkarna). Och sen vid någon löning längre fram blir det antagligen litet bokhyllor med. Lägenheten ska gå i ek och beige och brunt, är tanken. Naturfärger passar mig bra!

Vi hörs!
Fia

5 kommentarer:

Minellie sa...

Åh, min mamma skulle ha blivi överlycklig om jag använtmin blogg så här när jag bodde nästan lika långt bort fö rinte så länge sen =)
Jag skulle bara behövt ring eller maila (och sen ringa pappa o säga att jag mailat mamma) och berätta att jag skrivit nåt också så hoin kom ihåg att gå in o läsa *hahaha*

Underbar kärleksförklaring till din mor, me like! =)

Anonym sa...

Jag känner mig hedrad och rörd över bloggnamnet och över dina tankegångar
runt detta och naturligtvis det ÄR ju vår tur att komma till dig nu det skulle vara SÅ roligt!!Kramar mamma.

Fia sa...

Tack tack, vad kul att ni gillar det nya namnet!

Min blogg har inte varit så aktiv på ett tag och litet av stagnationen beror nog på att jag inte riktigt visste vad jag skulle skriva om. Jag skriver ju mest på Boktimmen och även om den SKA handla om böcker så får den också hantera allt mellan himmel och jord som har med böcker, bokcirklar och allmänna nörderier, och Becauseitswrong har då enbart fått hantera mina rapporter hem. Så då känns det bättre att nischa sig på så sätt med.

Martina sa...

Jag kommer gärna och hälsar på, ska bara lyckas fixa lite ledigt (längre än en helg) och sen så får du gärna ha ledigt samtidigt. =)

Fia sa...

Jag har ett par semesterdagar till som jag kan ta ut, det är bara att hojta till! =)