tisdag, september 28, 2010

Malmöit i 22 dagar

Nu har jag varit Malmöit i 22 dagar, eller tre veckor och en dag. Första veckan spenderades med flyttbesvär, andra veckan spenderades med fattigdomsbesvär, tredje veckan slutade med en stor resa till bokmässan i Göteborg, och nu är jag åter i verkligheten.

Flyttbesvären bestod av att lägenheten var dåligt städad, och jag var tvungen att ligga på säljaren för att få det fixat. Det blev dock missat litet utrymmen där jag inte hunnit kolla efter, men det spelar ingen roll för nu har jag bott in mig och skitat ned själv.

Fattigdomsbesvären bestod av att jag låste ut mig själv ur lägenheten den första dagen (pga crappy säkerhetsnyckel och "hjälp" av S), vilket resulterade i akut fattigdom. Mycket månad kvar i slutet av pengarna makes Fia unhappy. Men men, jag har klarat mig med extremt små medel till min egen fascination.

Tredje veckan innebar ju lön och även en helg i Göteborg på bokmässan, vilket kan läsas om här.

Nu är det dags att landa litet, bo in mig, handla mat och annat grejs (mest på ikea). Nya livet har börjat!

Inga kommentarer: